10 האנשים העשירים בדובאי (וממה הם התעשרו)

יאכטות בדובאי

דובאי ידועה בעושרה. המקור לעושר הקיצוני בדובאי ובאיחוד האמירויות החל בגילויי נפט מוקדמים אך המשיך בעקבות פיתוח תעשייתי מרהיב ברחבי דובאי. מי הם עשרת האנשים העשירים הדובאי? רמז: הם לא בהכרח מקומיים.

10. סאיף אל גוראר

שווי – 1.7 מיליארד דולר

סאיף הקים את רשת הנדל”ן המוצלחת “אל גוראר” אשר הקנתה לו את מירב עושרו. סאיף הוא בין אנשי העסקים המושקעים ברשת הבנקים “מרשק” – הבנק הפרטי הוותיק ביותר באיחוד האמירויות.

9. חוסיין סג’וואני

שווי – 2.1 מיליארד דולר

בשנת 2002 הקים חוסיין רשת נדל”ן שהפכה להיות עסק משגשג במהרה. ההשקעה המרכזית של הרשת הייתה בנכסי יוקרה באיחוד האמיריות ובאירופה. עם עלייתה והצלחתה של הרשת חוסיין התעשר מהר עד שהפך לאחד מיזמי הנדל”ן המוכרים הומצליחים. בשנת 2018 אף זכה בתואר אגדת נדל”ן כחלק מתחרות פרסי יזמות הנדל”ן בעולם הערבי.

8. עבדאללה פוטאיים

שווי – 2.5 מיליארד דולר

עבדאללה התעשר דרך תאגיד רב תחומי אשר בבעלותו שמתעסק בכלי רכב, מוצרים אלקטרוניים, ביטוח, נדל”ן וקמעונאות. בנוסף עבדאללה מחזיק בזיכיון מלא עבור חנויות איקאה באיחוד האמירויות, מצרים ועמאן.

7. סאני וארקיי

2.6 מיליארד דולר

סאני הוא הראשון ברשימה שאינו במקור מדובאי. ביליונר זה הגיע עם מוניטין והון מארץ המוצא שלו, הודו. את עושרו השיג סאני לראשונה בתור יזם חינוכי, כאשר עמד בראש ארגון בתי ספר פרטיים הגדול בעולם. במהלך הקריירה שלו סאני הרבה לעסוק באירועי צדקה רבים ומוגדר כפילנטרופ מכובד, שבהמשך זכה לתארים רבים על הישגיו המערכת החינוך הפיתוח והעסקים.

6. בי אר שטי

שווי – 2.6 מיליארד דולר

גם הפעם מדובר באזרח דובאי אשר הגיע במקור מהודו. המקור לעושרו הרווח בהיותו ראש תאגידי ביטוחים רפואיים ושירותים פיננסיים רבים. בשנת 2018 שטי עשה צעד גדול בעולם הצדקה כאשר הצטרף לארגון “the given pledge” אשר מבקשת מעשיריי העולם לתרום עד חצי מעושרם למטרות צדקה.

5. מיקי ג’גיטאני

שווי – 3.1 מיליארד דולר

בניגוד למיליארדרים רבים מיקי התחיל את דרכו כנהג מונית בהודו. בשנת 1973 היגר לבחריין ופתח רשת חנויות מוצרי תינוקות שמנתה 7 סניפים בלבד. לאחר מלחמת המפרץ החליט מיקי להגר לדובאי, שם לראשונה התחיל להתעשר משמעותית כשהקים תאגיד אשר התפתח במהרה והיום עוסק בתחומים רבים כגון אופנה, מוצרי חשמל, רהיטים ומלונות.

4. יוסוף עלי

שווי 3.7 מיליארד דולר

גם פה מדובר באזרח דובאי שהיגר מהודו. בשנת 2002 ייסד יוסוף את קבוצת לולו אשר כוללת רשת קמעונאית גדולה של מוצרים רבים ומגוונים החל מתעשיית המזון ועד מכירה סיטונאית של מוצרים יומיומיים ברשתות גדולות. בנוסף להצלחתו העסקית ידוע יוסוף בתרומתו לקהילה כאשר התרומה הכי נדיבה שלו בסך 2.6 מיליון דולר הוענקה למדינת קרלה בהודו אשר נקלעה למשבר בעקבות הצפות קשות.

3. ראבי פילאי

4.2 מיליארד דולר

למרבה ההפתעה מדובר על עוד אזרח דובאי שהיגר מהודו. לאחר שעסק הבנייה של ראבי בקרלה שבהודו קרס עקב שביתת עובדים, היגר ראבי לדובאי. בעזרת שותפים מקומיים הקים ראבי חברת מסחר קטנה שבמהירות תפסה תאוצה והתרחבה לאחד התאגידים העשירים בעולם המוערכת בשווי ביליון דולר בשם קבוצת אר פי.

2. חאלף אל האבטור

שווי – 7.2 מיליארד דולר

חאלף נחשב לאחד האזרחים המכובדים והמוכרים באיחוד האמירויות. מאחוריו עומדת משפחה גדולה אשר ביססה מוניטין ידוע באיחוד דרך כספי ירושה עתיקים. מעבר לעסקיו הרבים בקבוצת “אל האבטור”, חאלף ידוע גם בידע הפוליטי והדיפלומטי הרב שצבר דרך מעמדו החברתי. בזכות פעילותו הפילנטרופית, מאמציו לקידום שלום ומעורבותו הפוליטית דרך כתיבת מאמרים וספרים נתפס חאלף כאדם מאד דומיננטי ואהוב באיחוד האמירויות ובעולם ככלל.

צפו, ככה נראה יום בחייו:

1. האיש העשיר בדובאי: מג’יד אל פוטאיים

שווי – 10.9 מיליארד דולר

מג’יד עומד מאחורי תאגיד מלונות הענק “MAF” אשר הכנסותיו השנתית של התאגיד עומדות על אזור העשר מיליארד דולר בשנה. התאגיד מונה מלונות יוקרה וקניונים ברחבי מצרים, לבנון וערב הסעודית, עמאן, קוויט, קטאר, ירדן, פקיסטין, עיראק, ארמניה ועוד. נדמה שמג’יד הצליח כל כך עקב הפריסה העסקית הרחבה שלו אשר עוסקות גם בתחום הבידור והאפונה כאשר הוא מחזיק בזיכיון על רשתות ביגוד מובילות ברחבי איחוד האמירויות.

נהניתם? שתפו:

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
העבירו בוואצאפ
שיתוף ב email
שלחו במייל
צוות האתר

צוות האתר

סלאם דובאי היא חברת התיירות הישראלית הראשונה באיחוד האמירויות הערביות. אנו מציעים לכם חופשה בהתאמה אישית, סיורים ייחודיים, אטרקציות ושירותי קרקע כדי לייצר עבורכם את החופשה המושלמת בדובאי.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לאן הגעתי?

סלאם דובאי היא חברת התיירות הישראלית הראשונה בדובאי עם נציגות גם בישראל. בואו ללמוד עוד על המומחים של דובאי בישראל שיבנו לכם את הטיול המושלם!

אודות סלאם דובאי >>

כתבות שעלו לאחרונה

מדריך דובאי לישראלים

עקבו אחרינו בפייסבוק

קבלו המלצות ודילים שווים במייל

אין מה לדאוג, גם אנחנו שונאים ספאם, לא נעביר את הפרטים שלך לאף אחד

הצעת מחיר לחופשה בדובאי


    מתי רוצים לטוס? (הערכה)


      מתי רוצים לטוס? (הערכה)

      רוצים לטוס לדובאי?

      עקבו אחרינו כדי להיות הראשונים שישמעו על הסיורים שלנו לפני כולם!