תערוכת אקספו 2021 בדובאי – כל מה שאתם צריכים לדעת

אז מה זה בעצם אקספו?

האקספו, התערוכה העולמית – World Expo, היא תערוכת החדשנות והטכנולוגיות הגדולה ביותר בעולם, אשר נערכת כל חמש שנים במדינה אחרת, ונקראת על שם העיר המארחת, תערך השנה בדובאי באיחוד האמירויות הערביות.

זהו בעצם האירוע הבינלאומי השלישי בגודלו בעולם אחרי האולימפיאדה והמונדיאל,  כאשר לכל תערוכה מגיעים מיליוני מבקרים מרחבי העולם, והאירוע משמש כמוקד משיכה תיירותי ממעלה ראשונה לעיר המארחת אותה. התערוכה הראשונה התקיימה בלונדון בשנת 1851, והגוף הרשמי המפקח על התערוכות העולמיות הוא הלשכה לתערוכות בינלאומיות (BIE – Bureau International des Expositions).

התערוכה מציגה לעולם את מיטב החידושים הטכנולוגיים בתחומים אזרחיים כגון אנרגיות מתחדשות, חקלאות ואגרו-טק, איכות הסביבה, תעופה וייעול משאבי טבע.

כל מדינה מקימה ביתן בו היא מציגה את החזון שלה לגבי האופן שבו ניתן להפוך את כדור הארץ למקום טוב יותר וירוק יותר, תוך הנגשת חינוך טכנולוגי לכלל האוכלוסייה, שמירה על ערכי הומניות, קידום אזורים נחשלים, ועידוד ושיתופי פעולה בינלאומיים.

 

אקספו 2020 דובאי

אקספו דובאי 2020

התערוכה תערך חצי שנה ותפתח בראשון לאוקטובר 2021 עד ל-31 במרץ 2022.

בתכנון המקורי (כמובן לפני הקורונה) התערוכה הייתה אמורה להתחיל באוקטובר 2020, ולמרות הדחייה והסגרים הבינלאומיים, הוחלט מסיבות שיווקיות לשמור על השם אקספו 2020, בדומה לאולימפיאדה והיורו שלא שינו את שמן ל-2021.

זהו האירוע הבינלאומי הגדול ביותר אשר נערך במדינה ערבית במזרח התיכון אי פעם ואת חשיבות התערוכה לאמירות דובאי ניתן להבין מההשקעה הכספית העצומה בהיקף דמיוני של למעלה מ-20 מיליארד דולר בתערוכה היוקרתית, שבה יציגו יותר מ-190 מדינות וצפויים לבקר בה כ 25 מיליון מבקרים.

מתחם האקספו אשר נבנה במשך כשש שנים ומשתרע על פני שטח של 4.5 קמ”ר (בגודל קריית אונו), נמצא במדבר ג’בל עלי בקצהו הדרום מערבי של דובאי, בדרך לאבו דאבי , במרחק נסיעה של 40 דקות ממרכז העיר ברכב, וכשעה וחצי במטרו.

 

נושא התערוכה

המארגנים מציגים את האקספו בתור האירוע העסקי הגדול ביותר שייערך בעולם ויציין את היציאה ממשבר קורונה. הם הגדירו את נושא התערוכה המרכזי: “Connecting Minds, Creating the Future” – משלבים חשיבה ליצירת העתיד.

תחת נושא זה המארגנים מבקשים לקדם יצירתיות וחדשנות, שותפות ומעורבות, והשפעה מוחשית על חיי היום יום של כולנו. הרצון הוא ליזום חשיבה ייחודית ולהציע פתרונות חדשניים, לקדם שיתופי פעולה בינלאומיים בין מדינות לארגונים לטובת השפעה ארוכת טווח הניתנת לכימות ומדידה, לשיפור החיים על פני העולם, תוך דגש על מזה”ת, אפריקה ודרום אסיה.

נושא העל מחולק לשלושה תתי נושאים, הזדמנות (Opportunity) ניידות (Mobility) וקיימות (Sustainability) כאשר לכל נושא יישנו אזור משלו בתערוכה, וביתן ייעודי בו מוצגות הטכנולוגיות האחרונות באותו תחום.

  • Opportunity: ההזדמנות נמצאת בלבו של תהליך הפיתוח, ומבטיחה פתיחתם של אופקים חדשים, בשדות כגון חינוך, תעסוקה, תעשייה, הון וממשל. הביתן יעסוק בנושא הזדמנויות לפיתוח ויצירת עתיד טוב יותר לאנושות, תוך היכרות עם יזמים, משקיעים וטכנולוגיות שמטרתן לעצב את החברה האנושית ולהשפיע לטובה על חייהם של אנשים רבים ככל הניתן.
  • Mobility: ניידות מהווה את הגשר למימוש ההזדמנות באמצעות חיבור אנשים, סחורות ורעיונות, והנגשה של שווקים, ידע וחדשנות. הביתן יעסוק בנושא הגדלת ושיפור הניידות בעולם תוך היכרות עם טכנולוגיות מתקדמות בתחום התחבורה, לרבות רכבים אוטונומיים, רכבים עתידניים וחידושים בתחום חקר החלל.
  • Sustainability: קיימות מספקת את הקווים המנחים להגנה על הסביבה ושימורה עבור הדורות הבאים. הקיימות עוסקת בין היתר בשימור המערכות האקולוגיות, בניהול יעיל של מקורות ובחיפוש אחר מקורות חדשים, בעיצוב סביבה אורבנית שהיא בת-קיימא, בהתמודדות עם שינויי האקלים ובפיתוח עקרונות לכלכלה ירוקה. הביתן יעסוק בשימור המארג האקולוגי של כדור הארץ, תוך הפחתת צריכת יתר של משאבי טבע מתכלים, שיפור תהליך ייצור האנרגיה, ועידוד לשימוש בטכנולוגיות ירוקות אשר מונעות זיהום אוויר וקרקע.

 

ביתנים של מדינות באקספו 2020

הזדמנויות למדינת ישראל ולישראלים בתערוכת האקספו

תערוכת האקספו מהווה הזדמנות גדולה עבור מדינת ישראל להציג את נכסיה הכלכליים, הערכיים, והתיירותיים, באופן התואם לרוח התערוכה.

בהשוואה לתערוכות הקודמות, התערוכה בדובאי מהווה הזדמנות גדולה עוד יותר עבור מדינת ישראל להציג את חזונה וכוחה הטכנולוגי מכיוון שהן נושא התערוכה העיקרי ( Connecting Minds, Creating the Future ) והן נושאי המשנה (Sustainability, Mobility, Opportunity) הינם נושאים שבהם לישראל נכסים ייחודיים, המוכרים על-ידי מדינות וקהילות עסקיות משמעותיות בעולם, ובכלל זה במדינות ערב.

כמו כן קיום התערוכה לאחר החתימה על הסכמי אברהם, ויישומם בפועל במדינה ערבית איתה כרתנו ברית אסטרטגית, מהווה פלטפורמה יוצאת דופן וחד פעמית, להציג את הנכסים האלו בקרב קהלים אסטרטגיים, ואנשים מהשורה מהמזרח התיכון אשר בדרך כלל אינם יכולים ללמוד עליהם או לחוות אותם ממקור ראשון, ללא מתווכי ביניים.

לכן בפעם הראשונה, מיליוני אזרחים מהמזרח התיכון וממדינות ערב, גם כאלו אשר אנחנו לא מנהלים איתם יחסים דיפלומטיים רציפים, יוכלו להיחשף לפועלה של מדינת ישראל ולפגוש ישראלים בשטח ניטרלי ללא רעשי רקע או הפרעות חיצוניות, תוך רצון אמיתי להכיר ולשתף פעולה בעתיד.

הביתן הישראלי בתערוכת אקספו 3

הביתן הישראלי באקספו

הביתן הישראלי שיוצג בתערוכה יהיה ביתן “ללא קירות” המזמין את כולם להיכנס לתוכו, תוכנן ונבנה על ידי חברת AVS, הביתן מעוצב בהשראת אוהל תנ”כי פתוח משני צדדיו, עם שבעה שערים דרכם יעברו מבקרים בדרכם מהצד האחד לשני.

נושא הביתן הוא “אל המחר” – ובו ישראל תציג את חזונה לעתיד משותף עם שכנותיה באיזור, טוב הבלטת יכולותיה בתחום החדשנות, ההייטק והפיתוח, ועידוד לשיתוף פעולה אזורי אשר יצור תשתית טכנולוגית וכלכלית שתביא לשגשוג ושלום באזור כולו.

הביתן הישראלי ממוקם בסמוך לביתן איחוד האמירויות, בין הביתן האיטלקי והביתן ההודי, כאשר האחרון ישמש גם כאטרקציה למיליוני ההודים המתגוררים באיחוד האמירויות ואלו שיגיעו כתיירים.

הביתן  עצמו מנוהל על ידי משרד החוץ, והאחראי על התערוכה הוא הדיפלומט הבכיר מר אלעזר כהן, המבקרים בתערוכה יוכלו ליהנות משורה של אירועים תרבותיים וכלכליים שמארגן משרד החוץ, כולל אירועי “רוד-שואו” עסקיים, במסגרתם חברות ישראליות יוכלו להיפגש עם משקיעים, יזמים, וראשי חברות ממשלתיות מהאמירויות.

 

הביתן הישראלי בתערוכת אקספו 2020

ימי פעילות וסיורים

מתחם האקספו יהיה פתוח במהלך ימי א-ה מ10:00 עד 00:00, ובסופ”ש מ10:00 עד 02:00, כרטיס כניסה יעלה כ100 דירהם למבוגר.

חברת סלאם דובאי תפעיל סיורים יומיים לאקספו עם הדרכה בעברית, וכמו כן סיורים מקצועיים בהתאמה אישית.

נהניתם? שתפו:

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
העבירו בוואצאפ
שיתוף ב email
שלחו במייל
אלכס סופיסנקי

אלכס סופיסנקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

4 תגובות

  1. מאחר וזמננו מוגבל, אשמח לקבל את הביתנים שהביקור בהם חובה,
    ממש תודה,
    דדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לאן הגעתי?

סלאם דובאי היא חברת התיירות הישראלית הראשונה בדובאי עם נציגות גם בישראל. בואו ללמוד עוד על המומחים של דובאי בישראל שיבנו לכם את הטיול המושלם!

אודות סלאם דובאי >>

כתבות שעלו לאחרונה

מדריך דובאי לישראלים

עקבו אחרינו בפייסבוק

קבלו המלצות ודילים שווים במייל

אין מה לדאוג, גם אנחנו שונאים ספאם, לא נעביר את הפרטים שלך לאף אחד

הצעת מחיר לחופשה בדובאי


    מתי רוצים לטוס? (הערכה)


      מתי רוצים לטוס? (הערכה)

      רוצים לטוס לדובאי?

      עקבו אחרינו כדי להיות הראשונים שישמעו על הסיורים שלנו לפני כולם!