תחבורה ציבורית בדובאי – איך להגיע לכל מקום בזול ובקלות?

מטרו דובאי

בתור אחת המדינות המודרניות המרהיבות והמתקדמות ביותר בעולם, גם אמצעי התחבורה בדובאי הם מהחדשניים והנוחים ביותר. נוחות השימוש ידידותית לכל תייר אף ללא שום הדרכה, ההתמצאות הופכת לקלה והניידות במקום נוחה מאד. אתם יכולים לבחור בדובאי בכל אמצעי נסיעה שתרצו, תוכלו להגיע לכל יעד בקלות אם ברכב, ברכבת, במונית או באוטובוס.

בדובאי הוכנה למעשה תכנית מקיפה מרשימה ומעמיקה גם כיצד להפחית את עומס התנועה והפקקים, ועד לשמירה על איכות הסביבה ודאגה לאזרח לכבד את חוקי התנועה ולדאוג לבטיחות האחר.

להרגיש את החוויה גם בנסיעה – התחבורה הציבורית של דובאי

החל מהרוב המוחלט של בתי המלון שדואגים לאורחים בנסיעות הלוך וחזור עם שאטל בחינם מהמלון לקניונים המרהיבים והגדולים בעיר, ועד לרכבות שמתהדרות גם בקרונות מפוארים במחלקה הראשונה ומוניות זולות מאוד ביעד בו הדלק בשפע וזול יותר מהמים.

יש בדובאי מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת וזולה דרכה ניתן להגיע לכל מקום בבטחה, במהירות ובמחיר זול ביותר.

כדי ליהנות מדובאי כדאי לבקר בה בחודשי הסתיו והחורף כי אז מזג האוויר בדובאי נפלא – חם באופן נסבל יחסית וביום קריר כך שהשהות בחוץ נעימה יותר וכדאית.

הממשלה בדובאי עודדה מאז ומתמיד את הנסיעה בתחבורה הציבורית, שבה משתמשים כיום רק כ-10% מהנוסעים בדרכים. לאחר שהקימו את הרכבת התחתית “מטרו-דובאי” המטרה הייתה שזה יסייע להוריד את מספר המכוניות הפרטיות בכבישים ולמנוע פקקים ועומס. עוד החליטו בדובאי לתכנן אפשרות של בניית שכונות המגורים בחלקים מרוחקים יותר כדי להקל על התחבורה ועל תנועת כלי הרכב, ובנוסף משתמשים שם באמצעים טכנולוגים מתקדמים בהם ניתן לבחור בדרכים חלופיות לנסיעה חלקה ומהירה.

מחירי תחבורה ציבורית

מוניות בדובאי

משדה התעופה, המלון, הקניון וכל יעד אחר תוכלו למצוא מונית שתשמח להסיע אתכם. הרכב אליו תיכנסו יהיה ברמה גבוהה, הנסיעה יכולה להיות נוחה מאד ואפילו לא יקרה, אך כדאי שתדעו כי דובאי יכולה להיות פקוקה. לכן לא תמיד מונית תהיה הדרך היעילה ביותר לנסוע. את הזמנת המונית תוכלו לעשות מכל מקום ובצורה פשוטה דרך האפליקציה.

  • עלויות: העלות הבסיסית המינימלית לתחילת הנסיעה היא 12 AED (תלוי בשעה). על כל קילומטר תשלמו כ-1 AED.
    • עלות נסיעה במונית מדובאי לאבו דאבי בערך 90-120 דולר
    • עלות נסיעה מדובאי לסרג’ה בערך 13-20 דולר
  • יתרונות: המוניות זמינות, הנסיעה זולה ויכולה להיות מפנקת מבחינת ההגעה בדיוק עד למקום שתבקשו.
  • חסרונות: הפקקים של דובאי עלולים להפוך את הנסיעה לארוכה ומתישה.

מטרו דובאי

הנסיעה במטרו יכולה להיות אחת הנוחות והחווייתיות בדובאי וזאת בהנחה שהתחנה נמצאת בסביבה שלכם. אתם עומדים לגלות תחנות אשר צמודות לקניונים ומרכזי פעילות והשאלה היחידה היא מה המרחק שלכם מהתחנה הקרובה. הנסיעה נחלקת לאזורים ויש לרכוש באופן חד פעמי כרטיס לטעינה. עלות הכרטיס כ-20 AED והוא טעון בעשר נסיעות. עלות הנסיעה ליעד הבא שלכם תהיה בין 2-6 AED, תלוי ביעד אליו תרצו להגיע. כל ילד מעל גיל חמש חייב בכרטיס אישי. כמו כן, כדאי לדעת כי בכל רכבת ישנו קרון המיועד לנשים וילדים בלבד.

  • עלויות: עלות כרטיס בסיסי – 20 AED ועלות כל נסיעה 2-6 AED לאדם.
  • יתרונות: הנסיעה מהירה, פשוטה, התחנות עוצרות בקרבת אטרקציות ופעמים רבות המעבר אליהן מקורה.
  • חסרונות: לא בכל מקום ישנה תחנת מטרו. כמו כן, בשעות העומס מומלץ להימנע משימוש במטרו ובמיוחד עם ילדים קטנים.

אוטובוסים בדובאי

התחבורה הציבורית בדובאי נחשבת לנוחה למדי והאוטובוסים מופעלים גם הם תוך שימוש בכרטיסי NOL המשמשים גם למטרו ולרכבת החשמלית העילית. ככה משתמשים בו:

האוטובוסים זמינים, מגיעים לכל מקום ואפשר לתכנן את הנסיעה בעזרת אפליקציית Wojhati. כדאי לדעת כי ניתן להשלים את הנסיעה במטרו לאחר הירידה מהאוטובוס ללא צורך בתשלום נוסף.

  • עלויות: יש לרכוש כרטיס בסיסי בעלות של 20 AED (אותו כרטיס מתאים גם למטרו ולרכבת החשמלית). נסיעה יחידה תעלה החל מ-2 AED לאדם.
  • יתרונות: זמינות גבוהה, חוויה נוחה, ניתן לתכנן את הטיול בעזרת האפליקציה.
  • חסרונות: לרוב האוטובוסים נמצאים בשימוש על ידי המקומיים ולא על ידי תיירים והדבר עשוי לתת תחושה מבלבלת שהם לא מגיעים אל היעד הנדרש אך אין זה כך.

אגב, יש גם אוטובוסים לנסיעות ארוכות באיחוד האמירויות הערביות:

  • דובאי לסרג’ה – כ-2 דולר.
  • מדובאי לאבו דאבי – 5-6 דולר (אורך הנסיעה שעה וחצי).

רכבת חשמלית בדובאי

הרכבת החשמלית נוסעת כמובן על הכבישים והיא יכולה להיות נוחה אך היא לא מפותחת כמו הנסיעה במטרו. יש לה מעט תחנות יחסית אך אם מצאתם תחנה בסביבה תוכלו להתנסות גם בתחבורה זו. מבחינת רכישת כרטיס, מדובר על כרטיס בסיסי שזהה לשימוש במטרו ובאוטובוס. ברגע שטענתם את הכרטיס תוכלו להשתמש בו בכל אחד מסוגי התחבורה שתבחרו.

  • עלויות: כמו נסיעה באוטובוס או במטרו, 20 AED לכרטיס טעינה (אם רכשתם אין צורך לקנות אחד נוסף) והחל מ-2 AED לנסיעה, תלוי באזור.
  • יתרונות: מדובר בחוויית נסיעה שמאפשרת לראות את דובאי ולעקוף את הפקקים אם ישנם.
  • חסרונות: ישנן מעט תחנות של הרכבת החשמלית והיא עדיין בפיתוח. כדי לבדוק שהקו עוצר ביעד אליו תרצו להגיע.

מונית מים בדובאי

נתחיל מכך שזו ככל הנראה לא הדרך הכי מהירה להגיע אל היעד הבא שלכם אך ככל הנראה לא תשכחו את החוויה. המוניות פועלות בתוך מתחם המרינה ויש להן ארבע תחנות בסך הכל, אך ההגעה מיעד אחד לאחר יכול להיות מהנה במיוחד ובעיקר שונה מכל מה שאתם מכירים. העלות מתחילה מ-3 AED לאדם ועד 11 AED, תלוי במספר התחנות שתעברו וכל ילד מגיל חמש חייב בכרטיס.

  • עלויות: 3-11 AED לאדם.
  • יתרונות: חוויה של נסיעה על המים.
  • חסרונות: אתם לא באמת יכולים להסתמך על מוניות המים כדי להגיע ליעדים השונים אך יכולים לשלב אותן כחלק מהאטרקציות אותן תרצו לעבור בדובאי.

שימוש בשירותי הסעות בדובאי

מלונות רבים יציעו לכם שירותי הסעה פרטית. חלקם יציעו שאטל ללא עלות או בעלות מהשדה ואליו וחלקם מאפשרים ללקוחות המלון להזמין שירותי הסעה מפנקים ברכבי יוקרה עם נהג מקצועי. זוהי עוד דרך נוחה לנוע ובמיוחד בשעות שאינן שעות פקקים או כשהתחבורה הציבורית כבר לא עובדת או פחות פעילה (למשל לבילוי בשעות הערב או הלילה).

  • עלויות: משתנה בהתאם לסוג הרכב, למלון ולבקשות שלכם.
  • יתרונות: אם השירות זמין במלון תוכלו להשתמש בו לפי הצורך בלי להתחייב לרכב משלכם. נהג ידאג לקחת ולאסוף אתכם במינימום דאגות מבחינתכם.
  • חסרונות: העלויות לרוב גבוהות לעומת שאר האפשרויות ולא כל המלונות מאפשרים את השירות.

השכרת רכב בדובאי

למרות שמחירי התחבורה הציבורית זולים, יש אנשים שמעדיפים להשכיר רכב ולהתנייד עצמאית מטעמי מזג האוויר, נוחות וכו’. מידע נוסף על השכרת רכב בדובאי.

אם אתם רוצים לדרך ולא מפריע לכם לנהוג במדינה זרה, זו יכולה להיות דרך נוחה למדי. אמנם תצטרכו לעמוד בפקקים כמו כולם אך תוכלו לשכור רכב בכל רמה שתרצו ולהתפנק גם בנסיעה במכונית שתמיד חלמתם עליה.

  • עלויות: עלות השכרת הרכב תלויה בגורמים רבים כולל סוג הרכב ותקופת ההשכרה. העלויות יכולות להתחיל מ-45$ ליום ולהגיע עד למאות דולרים אם אתם מעוניינים ברכב יוקרה.
  • יתרונות: תהיו תלויים רק בעצמכם ותוכלו להתנייד ללא דאגות ותכנון המסלול שלכם בדובאי. כמו כן הדלק זול בדובאי ועומד על כ-2.5 AED לליטר.
  • חסרונות: נהיגה בארץ זרה וכן יכולות להיות מגבלות מבחינת ההשכרה לצעירים.

נהניתם? שתפו:

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
העבירו בוואצאפ
שיתוף ב email
שלחו במייל
צוות האתר

צוות האתר

סלאם דובאי היא חברת התיירות הישראלית הראשונה באיחוד האמירויות הערביות. אנו מציעים לכם חופשה בהתאמה אישית, סיורים ייחודיים, אטרקציות ושירותי קרקע כדי לייצר עבורכם את החופשה המושלמת בדובאי.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

8 תגובות

  1. ראשית תודה רבה על כל המידע שאתם מעבירים . רציתי לדעת היכן אפשר לרכוש כרטיס נסיעה בתחבורה ציבורית (מכונות/קיוסקים)? דבר נוסף שרציתי להבין ,ראיתי באתר של כרטיסים שמציעים למכירה כרטיס למזרקות ,האם זה לא פתוח לקהל הרחב באופן חופשי?

    1. היי אירית, כרטיס לתחבורה ציבורית אפשר לקנות בכל מטרו.
      לגבי המזרקות זה בחינם, אפשר לקחת הפלגה או סיור בתשלום.

  2. מי יכול לענות לי כמה תעלה מונית משדה התעופה בדובאי עד למרינה בצהריים בהיום

      1. הי כמה תעלה מונית מאבו דאבי לדובאי או עדיף רכבת אם יש מה עדיף

  3. האם הכרטיס הבסיסי ניתן להעברה בין אנשים?
    אני יכולה לקחת מחברים שהיו שם?

    (באה לממש מעט ימים בתקציב נמוך יחסית)
    האם יש תחבורה ציבורית מהשדה או אפליקציה שנוח לראות בה התניידות בתחבורה ציבורית?

  4. 1-שלום, האם יש טיולים מאורגנים על בסיס יומי בתוך דובאי?
    2- האם יש יום טיול מאורגן לאבו דאבי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לאן הגעתי?

סלאם דובאי היא חברת התיירות הישראלית הראשונה בדובאי עם נציגות גם בישראל. בואו ללמוד עוד על המומחים של דובאי בישראל שיבנו לכם את הטיול המושלם!

אודות סלאם דובאי >>

כתבות שעלו לאחרונה

מדריך דובאי לישראלים

עקבו אחרינו בפייסבוק

קבלו המלצות ודילים שווים במייל

אין מה לדאוג, גם אנחנו שונאים ספאם, לא נעביר את הפרטים שלך לאף אחד

הצעת מחיר לחופשה בדובאי


    מתי רוצים לטוס? (הערכה)


      מתי רוצים לטוס? (הערכה)

      רוצים לטוס לדובאי?

      עקבו אחרינו כדי להיות הראשונים שישמעו על הסיורים שלנו לפני כולם!