איכות חיים בדובאי: מה הופך את דובאי לעיר השמחה בעולם?

דובאי איכות חיים

איחוד האמירויות היא בין הבודדות בעולם בה ממונה שר ממשלתי לענייני אושר. כן, כמו שקראתם. וזה אומר הרבה על תפישת העולם של אחת המדינות המאושרות ביותר בעולם.

נכון לשנת 2019, איחוד האמירויות הערביות מדורג במקום ה-21 במדד האושר העולמי. בתוך כך, דובאי הציבה לעצמה את המטרה השאפתנית של להפוך למדינה השמחה ביותר עלי אדמות. מצב האושר של תושבי המדינה עומד בראש מעיניה, ולשם כך יש גם תוכנית לקידום האושר והרווחה בדובאי.

התוכנית המלאה מפורטת באתר הממשלה של האיחוד, ועיקריה כוללים מספר צעדים ליישום: שילוב תפישת האושר במדיניות, בתוכניות ובשירותים הניתנים על ידי גופי ציבור וממשל; קידום אורח חיים מבוסס אושר ורווחה בקהילות השונות; וכן פיתוח אמצעי מדידה וניתוח של רמות האושר.

בדובאי יש כמה עשרות “שגרירי אושר” המגיעים מגופי ממשל וציבור, לצד “מנכ”לי אושר” שמטרתם לתאם בין פעולות משרדי הממשלה למתרחש בשטח. אין ספק שמדובר כאן במדינה שלא רק מדברת, אלא גם עושה ופועלת בהתאם. עם אפס אחוז פשיעה וכמעט אפס אחוז מס על צריכה פרטית (בעיקר), אזרחי דובאי נהנים מאחת המדינות הבטוחות והעשירות ביותר בעולם.

איך מודדים אושר

“אנשים מאושרים הם בעלי ביצועים משופרים ב-50 אחוזים”, אומר קורי בלוק – אסטרטג עסקי ומומחה לנושא האושר.

“מדובר בפריון עבודה גדול יותר ב-50%, הודות לעובדה שאנשים חשים מאושרים ומסופקים במה שהם עושים. אנשים אלו גם חשים 88% יותר נאמנים למקום העבודה ולמדינה.”

פיתוחים מתמשכים בתחום הביג דאטה והאנליזה, מאפשרים למדוד ולכמת את רמות האושר ברמות דיוק שלא היו קיימות עד כה. “עובדה בלתי ניתנת להכחשה היא שכל ממלכת החי חווה אושר באותה דרך בדיוק”, אומר בלוק. “הסוד טמון בחומרים כימיים בשם דופמין, סרוטונין ואוקסיטוצין המופרשים בגוף.”

השילוב בין שלושת אלו יוצר את קוקטייל האושר – דופמין אחראי לתחושת הצלחה, והוא אחד הממכרים יותר מבין השלושה. סרוטונין הוא כימיקל הכבוד, המעניק תחושה של חשיבות בעשייה שלנו ובהיותנו גורם משמעותי בסביבתנו. אחרון חביב, אוקסיטוצין, הוא כימיקל השייכות המופץ בזמן מגע פיזי (אבל לא רק).

באמצעות בינה מלאכותית ורשת מצלמות, ניתן לפענח את תזוזות הפנים שלנו ולסווג אותן לאחת או יותר מתוך 7 תחושות.

יוזמת Happiness Meter בדובאי מיושמת בעשרות שירותי ממשלה, ועד כה אספה יותר מ-2 מיליון הצבעות מיום הקמתה. המטרה היא להגיע ל-95% בשנת 2021, כדי לשפר את מדדי האושר והרווחה בדובאי.

נהניתם? שתפו:

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
העבירו בוואצאפ
שיתוף ב email
שלחו במייל
צוות האתר

צוות האתר

סלאם דובאי היא חברת התיירות הישראלית הראשונה באיחוד האמירויות הערביות. אנו מציעים לכם חופשה בהתאמה אישית, סיורים ייחודיים, אטרקציות ושירותי קרקע כדי לייצר עבורכם את החופשה המושלמת בדובאי.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לאן הגעתי?

סלאם דובאי היא חברת התיירות הישראלית הראשונה בדובאי עם נציגות גם בישראל. בואו ללמוד עוד על המומחים של דובאי בישראל שיבנו לכם את הטיול המושלם!

אודות סלאם דובאי >>

כתבות שעלו לאחרונה

מדריך דובאי לישראלים

עקבו אחרינו בפייסבוק

קבלו המלצות ודילים שווים במייל

אין מה לדאוג, גם אנחנו שונאים ספאם, לא נעביר את הפרטים שלך לאף אחד

הצעת מחיר לחופשה בדובאי


    מתי רוצים לטוס? (הערכה)


      מתי רוצים לטוס? (הערכה)

      רוצים לטוס לדובאי?

      עקבו אחרינו כדי להיות הראשונים שישמעו על הסיורים שלנו לפני כולם!